چراغ خانه من سالهاست خاموش است روح خسته من قرنها به تیغ فنا

چه همنشین غریبی است غم به چشمانم و دست سرد مرا خواب میکند معنا
ار آئینه بپرس نام نجات دهنده ات راآیا زمین که زیر پای تو می لرزد تنها تر از تو نیس؟
...یاس
دیگه حرفام نداره رنگی
واسه تو من میدونم
...
دیگه باغ آرزوهام نداره از تو نشونی
دل من تنها شده بی تو نداره یه همزبونی
اگه چشمات منو میخواس
پشت پلکات نمی موندم
دیگه این ترانه ها رو نمی ساختم نمی خوندم
بگو آخه واسه چی پیشم نمیای خوب من
مگه دوسم نداری
منو نمیخای خوب من.


آهای خوشگل عاشق آهای عمر دقایق
آهای وصله به موهای تو سنجاق شقایق
آهای ای گل شب‌بو آهای گل هیاهو
آهای طعنه زده چشم تو به چشمای آهو
دلم لاله عاشق آهای بنفشه تر
نکن غنچه نشکفته قلبم رو تو پرپر
من که دل به تو دادم چرا بردی ز یادم
بگو با من عاشق چرا برات زیادم
آهای صدای گیتار آهای قلب رو دیوار
اگه دست توی دستام نذاری خدانگهدار
خدانگهدار...
دلت یاس پراحساسه آی مریم نازم
تا اون روزی که نبضم بزنه ترانه‌سازم
برات ترانه‌سازم تو آهنگی و سازم
بیا برات میخوام از این صدا قفس بسازم
آهای خوشگل عاشق آهای عمر دقایق
آهای وصله به موهای تو سنجاق شقایق
آهای ای گل شب‌بو آهای گل هیاهو
آهای طعنه زده چشم تو به چشمای آهو
دلم لاله عاشق آهای بنفشه تر
نکن غنچه نشکفته قلبم رو تو پرپر
من که دل به تو دادم چرا بردی ز یادم
بگو با من عاشق چرا برات زیادم
آهای صدای گیتار آهای قلب رو دیوار
اگه دست توی دستام نذاری خدانگهدار
خدانگهدار
...

من ایستاده تا کنمش جان فدا چو شمع / او خود گذر به ما چو نسیم سحر نکرد!
در حسرت دیدار تو آواره ترینم

گرچه تا منزل تو فاصله ای نیست



خواب دیدم آمدی

خواب دیدم آمدی
با عشقی از سوی نیاز
با سبدی از گل یاس
عشق را در سبد یاس نهادی وبه من هدیه دادی
گل یاسی چیدم
بوسه بر آن زدم و بازتقدیم تو کردم
اشکی از دیده تو
بر سر ناز نگاهم لغزید
و به لبخند گل یاس قسم
که دل من لرزید
و همه رویایم، غرق یاسی گردید
که بهارانه أی از دست تو بود…..


برای او

برای او که حضورش کمرنکتر از باران شده است
تو را گم میکنم هر روز و پیدا میکنم هر شب
و اینسان خوابها را با تو معنا میکنم هر شب
مرا یک شب تحمل کن که تا باور کنی ای دوست
چگونه با جنون خود مدارا میکنم هر شب
چنان دستم تهی گردیده از گرمای دست تو...
...
دلم فریاد میخواهد ولی در انزوای خویش
چه بی آزار با دیوار نجوا میکنم هر شب

 

هزار قناری خاموش در گلوی منعشق را ای کاش زبان سخن میبود آنکه میگوید : دوستت میدارم دل اندوهگین شبی است که مهتابش را می جوید ای کاش ای کاش عشق را زبان سخن بود هزار آفتاب خندان در خرام توست هزار ستاره حیران در تمنای من عشق را ای کاش زبان سخن بود در کنده ی تمام درختان جنگلی نام تو را به ناخن بر کنده ام اکنون تو را تمام درختان میشناسند نام تو را بر گرده ی گور گوزن به ناخن پلنگان نوشته ام اکنون نام تو را ، با نام ، پلنگان کوهها با نام میشناسند
 …Georg Michael ’ song kindness in your eyes I guess you heard me cry You smiled at me like Jesus to a child I ‘m blessed I know But now I know When you find a love When you know that it exists Then the lover that you miss Will come to you on those cold , cold nightsSandness in my eyes No one gussed and no one tried With your last breath you saved my soul
دیگر...
دیگر سراغت را از نارنج رها شده در پیاله ی آب نخواهم گرفت دیگر سراغت را از ماه ، ماه درشت و گلگون نخواهم گرفت . دیگر سراغت را از گلدان شکسته بر ایوان آذر ماه نخواهم گرفت .دیگر نه خواب گریه تا سحر ،نه ترس گم شدن از نشانی ماه ،دیگر نه بن بست باد و نه بلندای دیوار بی سوال … من ، همین من ساده … باور کن برای یک بار بر خاستن هزار هزار بار فرو ریخته ام .در جمع من و این بغض بی قرار ، جای تو خالی



آریان

گل من
یه روزی زیر گنبد نیلی توی گلدون تنهای تنها
خالی بود جای گل توی قلبش
لونه داشت تو سینه اش غم دنیا
حالا غصه و غم دیگه رفته
بازم اومده ابر بهاری
...


گل هیاهو

آهای خوشگل عاشق آهای عمر دقایق
آهای وصله به موهای تو سنجاق شقایق
آهای ای گل شب‌بو آهای گل هیاهو
آهای طعنه زده چشم تو به چشمای آهو
دلم لاله عاشق آهای بنفشه تر
نکن غنچه نشکفته قلبم رو تو پرپر
من که دل به تو دادم چرا بردی ز یادم
بگو با من عاشق چرا برات زیادم
آهای صدای گیتار آهای قلب رو دیوار
اگه دست توی دستام نذاری خدانگهدار
خدانگهدار...
دلت یاس پراحساسه آی مریم نازم
تا اون روزی که نبضم بزنه ترانه‌سازم
برات ترانه‌سازم تو آهنگی و سازم
بیا برات میخوام از این صدا قفس بسازم
آهای خوشگل عاشق آهای عمر دقایق
آهای وصله به موهای تو سنجاق شقایق
آهای ای گل شب‌بو آهای گل هیاهو
آهای طعنه زده چشم تو به چشمای آهو
دلم لاله عاشق آهای بنفشه تر
نکن غنچه نشکفته قلبم رو تو پرپر
من که دل به تو دادم چرا بردی ز یادم
بگو با من عاشق چرا برات زیادم
آهای صدای گیتار آهای قلب رو دیوار
اگه دست توی دستام نذاری خدانگهدار
خدانگهدار...


زوال عاشقی { صدای بیداری عشق }

باغ در چله نشست --- تو به خاک افتادی

کمر عشق شکست --- ما نشستیم و تماشا کردیم

دلم میخواد گریه کنم --- برای قتل عام گل

                 برای مرگ رازقی

دلم میخواد گریه کنم --- برای نابودی عشق

                 واسه زوال عاشقی

وقتی که قلبا و گلها --- شکسته و پرپر شدن

وقتی که باغچه های عشق --- سوختن و خاکستر شدن

من و تو از گل کاغذی --- باغچه داشتیم توی خواب

با خشتهای مقوایی --- خونه میساختیم روی آب

وقتی که ما تو جشن شب --- ستاره بارون میشدیم

وقتی که سنگر سایه ها پنهون می شدیم

از نوک بال کفترها خون پریدن میچکید

صدای بیداری عشق رو خواب شب خط میکشید

dariush



من تورو میخوام قفس رو نمیخوام -- خوندن بی همنفس رو نمیخوام

من تو تقدیر ستاره های شب -- قصه ی همین و بس رو نمیخوام

من تو رو میخوام توی بهت سایه ها -- وقتی میشکنه همه گلایه ها

من تو رو میخوام توی این آب روون -- خواب نمناک یه فصل بی خزون

من تورو میخوام روی شنهای کویر -- گرمیه وجودتو ازم نگیر

من تورو میخوام توی قلب آسمون -- میدونم که با منی تو مهربون

نظرات 2 + ارسال نظر
نازی جمعه 23 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 04:31 ب.ظ

سایت خیلی خوبه میشه ما هم بنویسم

علی دوشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 12:08 ق.ظ http://mails.persianblog.com

فقط بگم دمت گرم با خودت و سایتت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد